Održiva i ekološka vožnja?

Obezbijedite pravovremeno i ispravno održavanje! U svakom slučaju, koristite motorna ulja i ulja za mjenjač koje propisuje proizvođač automobila.

Životna sredina je „naša budućnost”. Za MPM, kvalitet i održivost su neodvojive stvari otkako smo započeli poslovanje. Mobilnost i životna sredina se danas često zajedno pominju. A političku agendu u velikoj mjeri određuje i politika zaštite životne sredine. Automobilska industrija decenijama radi na mobilnosti, uz stalno smanjenje opterećenja po životnu sredinu. Da li je mobilnost budućnosti superefikasan motor sa unutrašnjim sagorjevanjem, hibrid, potpuno električni pogonski sistem ili možda gorivna ćelija (vodonik)? Realnost je da će motori sa unutrašnjim sagorjevanjem ostati nezamjenjivi u narednih 15 godina. Radi se o dizel ili benzinskim motorima (uglavnom u putničkim automobilima) u kombinaciji sa električnim pogonom (hibrid). Ali uvek su vrlo efikasni i ekonomični. Međutim, oni rade ispravno samo sa specijalizovanim motornim uljima i uljima za sistem prenosa. Ovaj bilten vas informiše o tome kako da iskoristite prednosti održive i ekološke vožnje.

Rezime:

  • Izbor pravog ulјa za motor i mjenjač takođe rezultira održivom i ekološkom vožnjom.
  • Pravilno i blagovremeno održavanje smanjuje potrošnju goriva, emisiju CO2 i čestica (čađi).
  • Čišćenje sistema ubrizgavanja goriva pobolјšava efikasnost i samim tim smanjuje emisije.
  • Motori i oprema za naknadnu obradu izduvnih gasova imaju najmanje emisije pri ispravnoj radnoj temperaturi. Br. 07/2019

Savjeti za radionicu

  • Koristite samo odgovarajuće motorno ulјe i ulje za mjenjač koje je odredio proizvođač automobila; kvalitet i viskoznost!
  • Održavanje obavljajte na vreme. Zgusnuto motorno ulјe uzrokuje veću potrošnju goriva.
  • Uvijek obavlјajte kompletno održavanje, uklјučujući, na primjer, pravovremenu zamjenu filtera za vazduh.
  • Ako je motor jako zaprljan, preporučuje se „ispiranje motora” (ne za motor sa „mokrim” zupčastim kaišem).
  • Koristite aditive za gorivo da biste održali čistoću gorivnog sistema. U najmanju ruku dodajte aditiv gorivu prilikom svakog servisa. Još je bolјe da klijent kupi određeni broj boca, tako da može redovno da ga dodaje u gorivo.
  • Obavijestite svog klijenta da nije dobro da motor ne dostigne radnu temperaturu (ispod 60 °C) kada se koristi samo za kratka putovanja.
  • Uzmite u obzir vozača i njegovo ponašanje (na primjer, mnogo kratkih putovanja, kao što je gradski saobraćaj) i prilagodite interval održavanja tome.

Održiva i ekološka vožnja

Sve strože zakonodavstvo primorava proizvođače automobila širom svijeta da ubrzanim tempom na tržište plasiraju ekološki prihvatlјive (hibridne) modele sa motorima na unutrašnje sagorjevanje. Evropsko zakonodavstvo postavlјa standarde u pogledu emisija izduvnih gasova i CO2. Novi automobili moraju da zadovoljavaju te standarde.

Evropi postoje dva zakona koja se odnose na emisije izduvnih gasova:

  1. EURO standardi.
  2. Zakonodavstvo o CO2 ( „Klimatski s porazum i z P ariza”): 2021. godine, prosječne (!) emisije CO2 svih novih automobila koje proizvođač plasira na tržište neće smjeti da prelaze 95 grama CO2/km.

Šta je EURO standard?

Emisije izduvnih gasova navedene su u EURO standardima. Oni se odnose na granične vrijednosti emisija različitih tipova izduvnih gasova: CO (uglјen-monoksid), NOx (azotni oksidi), HC (uglјovodonici) i PM (čestice; kod dizel motora i benzinskih motora sa direktnim ubrizgavanjem). Trenutno je na snazi standard EURO 6 d-temp. Standard EURO 6 se uvodi postupno. Trajno pridržavanje graničnih vrijednosti za različite tipove izduvnih gasova u stvarnosti prije svega zahtjeva blagovremeno i adekvatno održavanje automobila. Zadatak za profesionalne mehaničare u garaži!

23. od 50 najprodavanijih robnih marki u Evropi u 2018. godini po proseku emisija CO2 (u g/km, ponderisano prema zapremini)

1Tesla0.00-90 g/km: 0.8% of total regs. (2017: 0.2%)
2Smart89.8
3Toyota99.990-110 g/km: 22%
2017: 22%
4Peugeot107.7
5Citroen107.9
6Renault109.1
7Nissan110.6110-130 g/km: 67%
2017: 73%
8DS114.2
9Suzuki114.2
10Skoda116.7
11Lancia116.7
12Seat116.9
13Volkswagen118.8
14Fiat119.2
15Mitsubishi119.5
16Mini119.9
17Kia120.4
18Dacia120.8
19Lexus122.5
20Hyundai123.3
21Ford123.7
22Opel/Vauxhall125.6
23Honda127.0
24Audi127.6
25BMW128.9
26Alfa Romeo128.9
27Volvo130.0
28MG131.7130-130 g/km: 9%
2017: 4%
29Mazda135.2
30Mercedes139.6
31Abarth141.7
32Jeep142.5
33Jaguar142.8
34Infiniti142.9
35Subaru160.3160+ g/km: 1.9%
2017: 0.6%
36Ssangyong164.8
37Land Rover166.7
38Porsche183.0
39Lada186.8
40Lotus208.9
41Alpina209.0
42Maserati225.4
43McLaren249.6
44Cadillac255.8
45Chevrolet255.8
46Aston Martin261.8
47Bentley273.2
48Ferrari283.1
49Lamborghini323.2
50Rolls-Royce327.6
Source: JATO 2018

Šta znači zakonodavstvo o emisijama CO2 ?:

CO2 (carbon dioxide) is released when burning fossil fuels. CO2 is also released when generating electricity (for example for electric cars) from fossil fuels (such as coal and gas). There is a direct relationship between the burning of fossil fuel and the emission of CO2. So saving fuel = CO2 reduction. Below is an overview of the CO2 emissions (state of affairs 2018); the average per brand for all models of these car manufacturers. (source JATO 2018)

Kao vlasnik servisa i vlasnik automobila, kako sprečavate

nepotrebno zagađivanje okoline? Nepotrebne emisije sprečavaju se pravilnim i blagovremenim održavanjem mehaničkih sistema automobila. Na primjer, blagovremeno zamijenite filter za vazduh (za dovolјan dovod vazduha i samim tim optimalno sagorjevanje) i svjećice (da biste izbjegli loše sagorjevanje, što uzrokuje veće štetne emisije). Drugi važan faktor koji omogućava održivu i ekološku vožnju jeste upotreba odgovarajućih motornih ulja i ulјa za mjenjač. Korišćenjem kvalitetnog motornog ulјa koje je propisao proizvođač automobila, motor i sistem za naknadnu obradu izduvnih gasova nastaviće da funkcionišu optimalno i neće povećati potrošnju goriva. Izbor odgovarajuće viskoznosti motornog ulјa takođe značajno pomaže. Ulјe koje je previše gusto dovodi do većeg trenja, što uzrokuje i veću potrošnju goriva. Motorno ulјe u motoru ima težak zadatak i zato je od suštinske važnosti da se na vreme mijenja, jer će se ulјe vremenom zgušnjavati. Uz to, važno je održavati čistoću sistema ubrizgavanja goriva. Kontaminirani injektori uzrokuju loše sagorjevanje i, prema tome, nepotrebne štetne emisije. Savjet je da se koriste aditivi za gorivo koji održavaju čistoću sistema, kao što je MPM Complete Diesel System Treatment ili MPM Complete Petrol System Treatment.

Međutim, postoji više načina da se ograniče nepotrebne emisije.
To uklјučuje:

  • Staloženo ponašanje u vožnji
  • Izbjegavanje nepotrebnog rada na leru
  • Održavanje odgovarajućeg pritiska u pneumaticima
  • Postarajte se da motor redovno dostiže normalnu radnu temperaturu (najmanje 60 °C). Motor i sistem za naknadnu obradu izduvnih gasova optimalno rade kada je motor na radnoj temperaturi. Zato vodite računa da što je više moguće izbjegavate kratka putovanja tokom kojih temperatura motora ne prelazi minimum.

Tehnička pitanja:
Kontakt tehničkoj podršci firme MPM

OEM News
MPM OEM Newsletter #7 - CS · 703,33 KB
MPM OEM Newsletter #7 - DE · 634,69 KB
MPM OEM Newsletter #7 - EL · 683,64 KB
MPM OEM Newsletter #7 - EN · 524,1 KB
MPM OEM Newsletter #7 - EN-UK · 499,84 KB
MPM OEM Newsletter #7 - FR · 508,1 KB
MPM OEM Newsletter #7- HU · 706,69 KB
MPM OEM Newsletter #7- IT · 524,19 KB
MPM OEM Newsletter #7 - NL · 1,43 MB
MPM OEM Newsletter #7- PL · 543,26 KB
MPM OEM Newsletter #7- RO · 537,38 KB
MPM OEM Newsletter #7- SK · 719,18 KB
MPM OEM Newsletter #7 - SR · 534,01 KB
MPM OEM Newsletter #7 - UK · 677,77 KB

MPM vesti

zatvori